"Sunt lucruri care nu vrem să se întâmple dar trebuie să le acceptăm, sunt lucruri pe care nu vrem să le știm dar tebuie să le învățăm, si oameni fără de care nu putem trăi dar trebuie să le dăm drumul." (Autor necunoscut)

5 ian. 2014

ღ Buna dimineata soare ღ

Fiecare răsărit de soare să va aducă o dorinţă, iar fiecare apus să v-o împlinească ! BUCURAŢI-VĂ DE VIAŢĂ STĂPÂNIND TIMPUL PENTRU REZOLVAREA TUTUROR DORINŢELOR. 


 Minthi - hetaira lui Hades
 
 Mitologia greacă ne spune că Menta a fost o nimfă, o mireasă divină. Se numea Minthi, era copila lui Cocyt, Râul Plângerii, şi unul din amorurile lui Hades, zeul, împărăţiei subpământene, fiul lui Cronos şi al Rheei.

   Legenda spune că Minthi s-ar fi lăudat tovarăşelor sale, nimfele-naiade din Ilia, că ea e mai frumoasă decât Persefona, soaţa şi regina lui Hades. Persefona a aflat de iubirea interzisă a soţului său pentru Minthi şi s-a plâns mamei sale, Demeter, zeiţa cerealelor.


   Cele două zeiţe ar fi prefăcut-o pe hetaira lui Hades într-o buruiană neînsemnată. Buruiană, căreia, însă, stăpânul lumii subpământene Hades, sfâşiat de regrete, i-a dăruit o mireasmă divină şi ceva din puterile tainice ale Afroditei. Aşa se face că Minthi, prefăcută în mentă, păstrează până astăzi mireasma, savoarea şi vraja unei iubiri divine. În Grecia există chiar şi un munte care păstrează amintirea acestei iubiri: muntele Mentei, de lângă Pylos, patria înţeleptului rege Nestor. Ştim asta şi de la istoricul Strabon: „Nu departe de Pylos, spre răsărit, se află muntele Minthei, numit aşa după nimfa despre care miturile spun că a fost hetaira lui Hades, pe care Persefona a călcat-o în picioare şi a prefăcut-o în menta noastră de grădină…”


    T
rei sunt, de fapt, „mentele bune”, cărora li se spune mentă/izmă bună:
1. Menta de apă (Mentha aquatica)
2. Menta dulce (Mentha viridis/verde sau spicata/înspicată) şi
3. Menta pipărată (Mentha piperita), care este hibridul primelor două, cu varianta sa Mentha piperita var. Citrata, adică „menta-cu-gust-de-lămâie”.

.

La Sorin ve-ti  citi altele despre mentă

Recomandare    Dacă doresti să participi , in fiecare luni ,publică pe blogul tău , un   articol (video,text,imagini) cu aceasta tema si daca vrei să-l impartasesti cu noi  inscrie articolul la   "Bună Dimineata Soare"!
.

8 comentarii:

  1. Interesant articolul tau! Mi-a placut tare mult!
    Am fost pe net si am descoperit o gramada de chesti despre menta.
    Merci! :))
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. frumoasa poveste! Legendele Olimpului a fost cartea copilariei mele si la timpul potrivit, bunica (adica mama mea) a citit si nepotelelor din aceeasi carte, care acum asteapta în biblioteca... sa devin si eu cândva bunica ;)
    O saptamâna minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. interesant! nu ma bucur pentru persefona, insa e bine ca s-a transformat in ceva ce mie-mi place nespus de mult. :)

    o saptamana usoara si frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. dacă stau și mă gândesc, menta e planta cea mai constantă din viața mea!
    bună dimineața!

    RăspundețiȘtergere
  5. frumos articolul tau, mi-a placut tare mult!
    sa ai o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ador ceaiul de menta ! Uneori dau o aroma de menta si cafelei de dimineata! :) Ai incercat? E interesanta ca gust!
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place ceaiul de menta, mai ales seara...o cana de ceai este linistitore seara...sa ai o saptamna frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesant acest articol. chiar mi-a facut placere sa-l citesc...

    RăspundețiȘtergere